Tutorial : Mengelakkan post menjadi DUA
posted by Zakiah Akma February 03, 2013 0 comments
Korang semua pernah mengalami post korang jadi DUA tak ???
Aku pernah .. tapi , dah gelisah sangat terusss delete blog tu . 
Sangat menyesal ~~ Ok ! Sekarang ... kita teruskan dengan tuto ni ..




1 : Log in > Design > Layout > Html / JavaScript
2 : Tekan CTRL + F serentak dan cari kod dekat bawah ni  


<b:widget id='Blog2' locked='true' title='Blog Posts' type='Blog'/>



Korang highlight kan dan dia akan jadi biru .. dan korang terus delete . 
Tapi , pastikan blog tu ada (Blog1) .
Karang tak jadik pulak ! Tapi , jangan delete (Blog1) , delete (Blog2) tu .. okeyy ??



3 : Dah siapkan ? Jangan SAVE lagi . Preview dulu . 
Kalau tak paham , komen kat CBox atau dekat komen ..
 










design by Wanaseoby. edit by Zakiah Akma.