It's a beautiful day.
Masalah BFF .
posted by Zakiah Akma April 06, 2013 0 comments
 
 
 

Sakura , Naruto & Sasuke cute ! Lol .

 "Perkataan yang keluar dari mulut seorang pendiam
lagi bahaya daripada mulut seorang yang murai" 


Betul ke ? Saya pendiam orangnya . Tapi , tak adalah pendiam sangat . Sekarang , saya nak berubah sikit-demi-sikit . Saya dah mula bercakap / bertanya pada guru-guru . Dulu , saya tak pernah bertanya pada guru . Sebab tulah , saya lemah . Sekarang , saya nak jadi kuat . Pandai bercakap . Tak nak kekok lah dengan cikgu . Lagipun , ade lagi 3 tahun nak duduk sekolah tu . 
Dulu , saya pernah dengar ade lah .. budak tu dia kata benda2 yang tak sepatutnya dia cakap . Saya rasa nak jerit je kat dia . Mungkin lah . Budak pendiam ni bahaya . Sebenarnya , mulut saya tak boleh nak bukak . Hati saya menjerit je . Marah pun orang tak perasan . Walaupun saya senyum sampai ke telinga pun , hati saya tetap sedih . Ni luahan hati eh ? Bukan luahan perasaan . Siapa yang perasan , nak 50 sen ? *mcm dalam cite Gag Concert* Kalau dekat rumah punyelah suara kuat macam gajah . Kalau kat sekolah , lembut macam semut . Kat sekolah bising . Kat rumah sunyi . 
Jangan disangka budak pendiam macam saya atau orang lain ni , lemah tau ! ehehe . Bila saya marah , saya akan cakap apa saja yang ada dalam fikiran saya ingat tu ! *tengah cabar seseorang yang saya benci* . 

Macam nilah . Saya nak ceritakan satu kisah . Saya ade banyak BFF *bukan 'BoyFriendForever eh!'* . Saya bagi nama diorang A dan B jelah . Yang A ni . Diri dia , cantik , tegas , friendly , suka meniru , bertanggungjawab .. banyak lagilah yang sempurna pasal dia ni . Yang B ni pulak , comel , suka menasihati , friendly jugak . Okay . Cmni kisah dia ... *sorilah kalau panjang sangat* .

Yang A ni . Dia tak suka saya dan B . Dia terus terang lah pada saya sorang . Yang B ni , pun tak suka saya dan si A ni . So ? Camane nak selesaikan kes kitaorang ni ??? Tinggal kawan saya yang lagi 2 orang tu je yang boleh selamatkan situasi kitaorang ni . Saya describe diri kawan saya yang lagi 2 orang tu C dan D . 

Macam mana lah saya nak selesaikan ? Saya tak boleh nak luah kan pada C dan D . Diorang tak berhak nak masuk campur dalam hal kitaorang bertiga . Saya rasa saya patut fikirkan sesuatu . Mungkin patut tak ,.. saya buat pertemuan kitaorang bertiga je ? A dan B ... tolonglah .. Janganlah saling benci membenci . Janganlah benci aku jugak . Tolonglah weh . Mianei sebab buat bende2 yg korang benci . Maafkan lah aku . 

*Ade ramai saksi ni eheheh .*

Ok . Tak nak post panjang2 . Marah pulak bloggers lain nanti . Un-follow saya nanti . :'(
Byebye !
                                
design by Wanaseoby