It's a beautiful day.
Fakta Anak Pertama
posted by Zakiah Akma May 29, 2014 4 comments
 
 
 


Annyeonghaseyo ! Zie dah lama gila tak post. Skarang tukar status 'SEMI-HIATUS' pulak :p . Entry kali ni tentang fakta anak pertama . Siapa anak pertama ? Angkat tangan !! /hehe/ . Zie anak pertama ... so Zie saje nak kongsi fakta ni. Siapa anak pertama , baca la ~ Fakta ni berdasarkan daripada kajian Doktor Ustaz Fadhilah Kamsah. 
 
 
 
 1 - Senang memaafkan orang lain. 
= Ni memang tepat! Kekadang tak sampai sehari Zie maafkan orang tu tp Zie tak bagitau dia pun yang dah maafkan dia :p

2 - Garang macam harimau. 
= Garang tu memangla garang. Tapi, kat rumah je. Kat sekolah, sket-2 jela.  Sebab Zie ni takdela berani sangat nak marah orang. Zie kat sekolah orang tgk mcm baik je tp Zie ni sebaliknya. Kekdang kalau marah sangat Zie luahkan aje!

3 - Kalau gelak tak ingat dunia! 
=Hm! Hm! Memang pun! Kekdang jugakla. Kalau kat rumah , gelak aje kuat mana. Keluarga Zie tahula perangai Zie ni heheh . Nai .... kita samakan ? hoho

 4 - Sensitif / Hati lembut. 
= Lembut ? Bole lah. Hati Zie ni bole dikira sensitif jugakla . Bab kena marah memang Zie akan mudah menangis. Kalau merajuk pun sama. Sebab tu la kat skolah , Zie nak buat baik je. Kalau kena marah , memang Zie akan menangis kat situ jugak!

5 - Ramai peminat. 
=  Ehhhhh ? Tipu je ni kan? hoho . Nai .. ko semestinya ramai peminat ~

6 - Mudah menyayangi orang lain. 
= Yes ! Correct !

7 - Sukar melupakan orang yang dia sayang. 
 = Hm . Betul . Si WaSya tu pun Zie takleh lupakan. Kalau korang tak kenal , takpe. Lagi-2 pasal abang WinPeach. <- crush baru hehe.

8 - Selalu menjadi tumpuan orang ramai.
 = ....................................... banyak kali ! Pandang tu macam pandangan maut ! Masa Zie form 1 dulu . Skarang pun still lagi ... form 2 pun .... haih ~ Ape kena pun Zie taktau . Zie takde la lawa mana pun. Biasa-2 je.

9 - Senyuman tetap di bibir walaupun sedih.
 = Yang ni memang betul gila ! Banyak sangat parut-2 dalam kat hati Zie . Hanya Zie dan Yang Maha Esa je yang tahu luka tu :')

10 - Sentiasa mengingati kawan lamanya. 
= Ingat tu ... semestinya la ! Kalau tak ingat , tu lupa daratan la tu ~

11 - Manja.  
= Yikes ?! Manja ?! Tak kena sangat la dengan diri Zie .... klau orang lain tengok Zie ni manja ... manja laaa heheh . Tapi, Zie tak rasa Zie ni manja :p

12 - Suka haiwan. 
= Zie suka haiwan yang comel molek !! >_< Macam kucing gemukk !! Hamster dengan arnab! Kekdang, kalau nampak diorang , kekadang rasa macam nak dukung , tp Zie ni penakut sket nak sentuh diorang sbb nanti dia cakar :D

13 - Peramah. 
= Bole la. Kalau orang tu dah tegur Zie , Zie tegur la balik ~ Kekdang, Zie pelik. Orang yang Zie tak kenal bole tau nama Zie . Bila dia tegur ... terpaksa la balas balik teguran dia sbb Zie tak nak diorang fikir Zie sombong dan ... Zie ni pemalu sket la. Sikit je. Yang lebih tu ,...... sbb malas nak layan.

14 - Mudah menangis. 
= Seperti yang dikatakan kat nombor 4 , memang Zie mudah menangis. Huuuu ~

15 - Lemah dalam percintaan. 
 = Zie tak pernah bercinta tapi suka jatuh cinta ! Zie tak suka sangat bercinta ni sebab bole merosotkan pelajaran . Sekadar suka senyap-2 boleh laaa ...
 
16 - Nak tahu merajuk ke tak senang je . Kalau diam je, tandanya tengah merajuk.
= That's me . Kekdang , kalau tengah merajuk dan rasa dipinggirkan , Zie terus blah dari situ. Pernah 2 kali Zie buat tp yang sekali tu Zie saje main-2 .


17 - Kalau tengah tidur senang je nak kejutkan sebab tak tidur mati.
= Betul tu. Setiap hari , Zie bangun bila dengar bunyi yang tak berapa nak kuat. Bunyi plastik pun bole buat Zie senang terjaga :p
 
 
 
 
design by Wanaseoby